Принципи роботи ISO 9001

Сертификация

Коли було прийнято рішення про зміну ISO стандартів 9000-й серії, залучалися тільки висококваліфіковані фахівці, якікерувалися власними знаннями і великим досвідом. Вони прийшли до висновку, що принципи менеджменту якості стануть саме тим інструментом, який зможе допомогти компаніям постійно поліпшуватися.

Фірма, яка бажає отримати якомога більше користі від застосування стандартів ISO 9000: 2000, повинна досконало вивчити, а потім впровадити ISO 9001 та 9000. Для найкращого розуміння методів і принципів стандартів нової версії, необхідно починати ознайомлення з відомостей основних розділів ISO 9000 «Системи менеджменту якості. Словник і основні положення ». Саме там можна знайти посилання для зацікавлених сторін, більш розгорнуте пояснення знаходиться в стандарті «Системи менеджменту якості. Рекомендації щодо поліпшення діяльності »ISO 9004, під час впровадження системи, заснованої на ISO 9001, на них слід звернути пильну увагу, пам’ятаючи про вісім принципів менеджменту якості:

  1. Лідерство керівника.
  2. Виняткова орієнтація на споживача.
  3. Взаємовигідна співпраця з постачальниками.
  4. Залучення співробітників.
  5. Системний підхід до менеджменту.
  6. Процесний підхід.
  7. Прийняття рішень, заснованих виключно на фактах.
  8. Поліпшення на постійній основі.

Ці принципи – основні постулати для стандартів ISO 9000: 2000, які на сьогодні є базовими стандартами систем менеджменту. Щоб впровадження було результативним, необхідно ясно розуміти сутність всіх принципів, і як вонибудуть працювати в поєднанні зі стандартами “Системи управління якістю. Вимоги “ISO 9001. Вищі керівники організації повинні впроваджувати стандарти, проводити аналіз і контроль їх дій, звертаючи увагу на методологію і концепцію, що витікає із восьми основних принципів, зазначених вище.

Один з найважливіших принципів-поліпшення на постійній основі. Компанії, що не бажає стояти на місці, не слід боятися постійного поліпшення, найкраще буде, якщо цей принцип буде розглядатися як довгострокова мета.

Але завжди потрібно пам’ятати, що починати поліпшення, найкраще після виконаних вивчень в тій чи іншій області, щоб можна було порівняти інформацію. Якщо немає стовідсоткової впевненості в користі певного поліпшення, то не слід його і проводити.